lördag 31 juli 2010

Känslosvärmar och tårta

Vi är nu inne på sista dagen på tredje repveckan, och arbetet går som på räls, skulle jag vilja påstå. I torsdags hade vi något av ett gråtkalas när vi skulle repa andra akten i olika sjok. Vi var några stycken som inte hade sett alla scener i denna akt innan torsdagseftermiddagen, och vivi kan väl säga, utan att avslöja för mycket, att det finns några stunder som gör ont i själen att se. Cajsa grät nog konstant i två timmar där hon satt och skrev notes.

Igår tog vi oss igenom hela föreställningen i form av ett genomtramp, och det gick ju faktiskt riktigt bra, även om vi var ganska trötta efteråt. Så efter en ganska uttömmande repvecka bestämde regissören att vi behövde något lite lättare som fredagsunderhållning, vilket blev filmen I Love You Man hemma hos Herr Hagman. Thimons konditori var snälla och ställde upp med en tårta till detta tillfälle, något Anton tackar och bockar för.

Idag ska vi finlira lite med några scener, och senare drar delar av ensemblen iväg till Boda Borg för att ge sig i kast med andra utmaningar, vilket säkert blir otroligt roligt.


På återseende säger jag.

Linnéa G

1 kommentar:

  1. ni måste lära mig att skriva här för jag kommer aldrig in när jag provar med adressen och lösenordet !! =) hahha!! Hjälp !

    SvaraRadera